Akcja społeczna „Bezpieczne dziecko w podróży”

Redakcja Portalu
2015-07-20
Akcja społeczna „Bezpieczne dziecko w podróży”
„Bezpieczne dziecko w podróży” to ogólnopolska akcja społeczna, która ruszyła 14 lipca bieżącego roku i będzie trwać przez okres wakacji. Nie jest to przypadkowa data – w tym czasie ma miejsce najwięcej wypadków samochodowych z udziałem dzieci.

Ustawa z 9 kwietnia 2015 r. o zmianie ustawy - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. poz. 591) wdraża przepisy UE, dotyczące zasad przewożenia dzieci w pojazdach samochodowych. W porównaniu do dotychczasowych przepisów zniknęło kryterium wieku dziecka, a pozostało jedynie kryterium wzrostu, tj. poniżej 150 cm. Tak więc również dziecko, które ukończyło 12 lat, a jednocześnie nie osiągnęło wymaganego wzrostu, powinno być przewożone w foteliku bezpieczeństwa lub urządzeniu przytrzymującym dla dzieci.

Źródło: www.policja.pl

Akcja społeczna „Bezpieczne dziecko w podróży”

„Bezpieczne dziecko w podróży" to ogólnopolska akcja społeczna, która rusza 14 lipca bieżącego roku i będzie trwać przez okres wakacji. Nie jest to przypadkowa data - w tym czasie ma miejsce najwięcej wypadków samochodowych z udziałem dzieci. W zeszłym roku, tylko w ciągu dwóch miesięcy, spowodowano ponad 6500 wypadków, w których zginęło prawie 600 osób. Dlatego głównym celem akcji jest edukacja rodziców w zakresie bezpiecznego przewożenia dzieci samochodem, dotarcie do jak największej liczby rodzin zmotoryzowanych oraz zachęcenie rodziców do analizy bezpieczeństwa ich dzieci w trakcie podróży.

Firma Britax Römer to główny partner akcji, który jest liderem w dziedzinie bezpieczeństwa dzieci uczestniczących w ruchu drogowym, która na rynku znajduje się już od ponad 40 lat. Wiedza i ogromne doświadczenie przekładają się na jakość produktów marki. Dzięki ciągłym pracom badawczo-rozwojowym, firma Britax Römer, oferuje swoim klientom praktyczne rozwiązania, które są przydatne każdego dnia. Chęć zwiększenia świadomości wśród rodziców na temat ochrony i bezpieczeństwa dzieci podczas podróży samochodem, to tylko jeden z powodów zorganizowania kampanii.

Bez względu w jaką podróż się wybieramy z naszym dzieckiem, czy jest to pierwsza podróż do domu ze szpitala, czy weekend u dziadków lub w górach, to musimy w pierwszej kolejności pamiętać o jego bezpieczeństwie - mówi Małgorzata Gromadzka, Brand Manager głównego dystrybutora marki Britax Römer w Polsce (PUW Akpol Sp. z o.o.). - W tym wypadku nie można iść na skróty. Aby zapewnić ochronę naszym dzieciom musimy dobrać właściwy fotelik do jego budowy ciała. Fotelik, który dzięki najnowszym technologiom czuwa nad dzieckiem i zapewnia mu komfortową jazdę.  Dzieci powinny jeździec w fotelikach od pierwszych dni życia aż do osiągnięcia wzrostu 150 cm.

Do współpracy nad projektem dołączyli ambasadorzy, którzy są znani polskiej publiczności. Należą do nich Monika Mrozowska, Paulina Chylewska, Ada Fijał, Magda Modra oraz Krzysztof Wieszczek. Gwiazdy te postanowiły pomóc w promowaniu akcji, ponieważ doskonale rozumieją jak ważne jest bezpieczeństwo dziecka podczas jazdy samochodem. Co najważniejsze, każda z nich jest rodzicem, więc temat projektu jest dla nich szczególnie ważny.

Aktorka, Monika Mrozowska, podkreśla, że fotelik samochodowy, to obowiązkowy element podczas jazdy autem: Kiedy byłam małym dzieckiem nikomu nie przyszło do głowy, aby przewozić dziecko w foteliku. Teraz nikomu nie przychodzi do głowy, aby dziecko jeździło bez niego.

Paulina Chylewska, kolejna ambasadorka akcji, również podziela tę opinię: Nie wyobrażam sobie, aby w dzisiejszych czasach dzieci jeździły bez fotelika. Jest to dla mnie tak naturalne, że nie mam co do tego żadnych wątpliwości. Znamy przypadki, kiedy w czasie jazdy zdarza się wypadek i poszkodowanymi są dorośli ludzie. Dziecku natomiast nic się nie dzieje właśnie dlatego, że siedziało w dobrze zapiętym foteliku.

Przy udziale gwiazd zostaną nagrane filmiki, uświadamiające między innymi jak bezpiecznie podróżować z dzieckiem, jak umilić mu podróż czy na co zwrócić uwagę przy wyborze odpowiedniego fotelika. Magda Modra tak wspomina jedno z nagrań: Sam fakt, że mogłam pojechać w samochodzie z obcym dzieckiem, które zadawało mi ciekawe pytania, był niesamowity. Pojawiały się takie momenty, w których zastanawiałam się, jak odpowiedzieć na niektóre z pytań. Nawet w tak krótkim filmiku udowodniliśmy, że zapinanie pasów oraz posiadanie fotelika dla dziecka to sprawy absolutnie potrzebne. W pewnym momencie musieliśmy gwałtownie zahamować i okazało się, że te pasy nas przytrzymały. Potwierdza się tutaj teoria, że pasy to nasze bezpieczeństwo. Nie zapominajmy o tym.

Do akcji przyłączyła się również Aleksandra Mikołajczyk. Dzieci pojawiające się w materiałach video, uczyły się podstaw gry aktorskiej od samej profesjonalistki. Szczegółowe informacje znajdą Państwo na stronie www.bezpiecznedzieckowpodrozy.pl.

GŁÓWNY PARTNER AKCJI:

GŁÓWNY PARTNER AKCJI:

SPECJALNE PODZIĘKOWANIA ZA POMOC PRZY REALIZACJI DLA:

SPECJALNE PODZIĘKOWANIA ZA POMOC PRZY REALIZACJI DLA:

drukuj poleć artykuł

Wasze komentarze:

Brak komentarzy.

Przydatne placówki

Urlop ojcowski
Staraniowy
Felietony
Nasi Partnerzy: Międzynarodowa Fundacja na Rzecz Rozwoju Nauki i Promocji Zdrowia Przejdź na stronę IQON
Podmiot odpowiedzialny: International Science and Health Foundation, ul. Kunickiego 10, 30-134 Kraków, tel.: (12) 633 80 57, fax.: (12) 633 80 55