Marka Pampers ufunduje ponad 4 miliony szczepionek, które pomogą uratować życie dzieci

Marta Czajka
2011-04-22
Marka Pampers ufunduje ponad 4 miliony szczepionek,  które pomogą uratować życie dzieci
Dobiegła końca trzecia edycja wspólnej akcji Pampers i UNICEF „1 paczka = 1 ratująca życie szczepionka”, której celem jest ochrona życia dzieci w najbardziej zagrożonych tężcem regionach świata. W ciągu 3 miesięcy jej trwania, od stycznia do marca 2011, dzięki hojności i zaangażowaniu polskich rodziców, marka Pampers zebrała fundusze na zakup ponad 4 milionów szczepionek, które pomogą uratować życie dzieci i ich mam. Polską edycję akcji już po raz drugi wsparła aktorka i mama 5 dzieci, Małgorzata Ostrowska-Królikowska.

Tężec jest chorobą, o której Europa już niemal zapomniała. Jednak w rozwijających się regionach świata wciąż stanowi ona śmiertelne zagrożenie. Szacuje się, że co roku, z powodu zakażenia bakterią tężca umiera ok. 59 000 dzieci i matek, choć aby temu zapobiec wystarczy szczepienie.

W ramach trwającej od 2006 roku globalnej współpracy Pampers i UNICEF, do tej pory udało się uchronić przed tężcem już 100 milionów kobiet i ich dzieci. Do właśnie zakończonej w Polsce trzeciej edycji akcji mógł przyłączyć się każdy - kupując dowolny produkt Pampers oznaczonych logo UNICEF. Mechanizm jest bardzo prosty: za każdą taką paczkę pieluszek lub chusteczek marka Pampers przekazuje organizacji UNICEF równowartość jednej szczepionki przeciwtężcowej. W tym roku akcję mogli wspierać także polscy internauci - fani profilu Pampers Polska - którzy klikając „Lubię to" przyczyniali się do ufundowania kolejnej szczepionki.

Źródło: Unicef
drukuj poleć artykuł

Wasze komentarze:

Brak komentarzy.

Przydatne placówki

Urlop ojcowski
Staraniowy
Felietony
Nasi Partnerzy: Międzynarodowa Fundacja na Rzecz Rozwoju Nauki i Promocji Zdrowia Przejdź na stronę IQON
Podmiot odpowiedzialny: International Science and Health Foundation, ul. Kunickiego 10, 30-134 Kraków, tel.: (12) 633 80 57, fax.: (12) 633 80 55