"Powiedzieć i Rozmawiać" - Pierwsza polska kampania na temat adopcji prenatalnej
Redakcja Portalu
Społeczna kampania informacyjna na temat rodzicielstwa dzięki adopcji prenatalnej.
Celem kampanii jest przełamanie społecznego milczenia wokół adopcji prenatalnej, tj. dawstwa gamet i zarodków w Polsce, wsparcie rodziców korzystających z tej metody w swojej walce z niepłodnością, a także zachęcenie ich do otwartości wobec własnych dzieci.
Kampania koncentruje się na otwartości w rodzinie, która zawsze pozostaje suwerenną decyzją rodziców, niezależnie od przyjętych rozwiązań prawnych. Pokazujemy, że warto mówić dzieciom o ich pochodzeniu, ale warto także rozmawiać: o swoich wyborach, o sile, o więziach, o odwadze, a także miłości łączącej wszystkich członków rodziny, bez której żadna forma adopcji nie byłaby możliwa.
Celem długofalowym kampanii jest utworzenie przyjaznej atmosfery dla powstania samodzielnej organizacji rodziców i dzieci urodzonych dzięki dawstwu, a także zainteresowanie społeczeństwa tym tematem i rozpoczęcie otwartej debaty publicznej na temat praw rodziców, dzieci oraz dawców.
Dzięki współpracy z Lemon Project - Partnerem Technologicznym "Powiedzieć i Rozmawiać", w ramach kampanii powstanie cykl programów radiowo-telewizyjnych o problemach związanych z adopcją prenatalną. Filmy będą zamieszczane sukcesywnie na stronie kampanii: www.powiedziecirozmawiac.pl.
Poza wideokonferencją dla dziennikarzy z dnia 12 czerwca, do końca bieżącego roku odbędzie się pięć paneli dyskusyjnych z udziałem pacjentów i dla pacjentów, poświęconych najważniejszym zagadnieniom adopcji prenatalnej.
"Powiedzieć i Rozmawiać" wspiera marka By Ilo. Zaprojektowane na rzecz kampanii zawieszki z dwustronnym grawerem "Powiedzieć?" i "Rozmawiać!" symbolizują cztery wartości adopcji prenatalnej: MIŁOŚĆ, DUMĘ, ODWAGĘ i PRAWDĘ. "Mówimy i rozmawiamy, ponieważ jesteśmy odważni i umacnia nas w tym nasza miłość, duma i otwartość na prawdę." - wyjaśnia Anna Krawczak ze StowarzyszeniaNasz Bocian . Zawieszki "Powiedzieć i Rozmawiać" noszą eksperci, przyjaciele i ambasadorzy kampanii.
„Powiedzieć i Rozmawiać" jest pierwszą społeczną kampanią informacyjną podejmującą otwarcie temat rodzicielstwa dzięki adopcji prenatalnej. Stowarzyszenie nasz Bocian inicjuje ją wierząc, że dostęp do informacji, otwartość i odwaga są najważniejszymi kwestiami dla polskich rodzin utworzonych dzięki dawstwu.
Serwis Ciążowy.pl ma z założenia charakter wyłącznie informacyjno-edukacyjny. Zamieszczone tu materiały w żadnej mierze nie zastępują profesjonalnej porady medycznej. Przed zastosowaniem się do treści medycznych znajdujących się w naszym serwisie należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem.

Forum
- +8 min Prezent dla Taty
- +12 min What Are The Ingredients Of Pr...
- +14 min kuchnia
- +18 min How To Use Nuubu Detox Patches?
- +34 min sesja w ciązy