Wielki sukces akcji Pampers-UNICEF!

Redakcja Portalu
2010-07-23
Wielki sukces akcji Pampers-UNICEF!
Marka Pampers ufunduje 5 milionów szczepionek, które pomogą uratować życie dzieci. Druga edycja międzynarodowej akcji Pampers-UNICEF w Polsce „1 paczka = 1 ratująca życie szczepionka” zakończyła się 30 czerwca. W ciągu 3 miesięcy jej trwania, dzięki hojności i zaangażowaniu polskich rodziców marka Pampers zebrała rekordowe środki na ufundowanie 5 milionów szczepionek. Pomogą one ocalić życie milionom noworodków. W tegoroczną akcję zaangażowała się aktorka i mama pięciorga dzieci – Małgorzata Ostrowska-Królikowska, która zachęcała polskich rodziców do włączenia się w akcję Pampers-UNICEF, mającą na celu walkę z tężcem noworodkowym.

W Polsce akcja „1 paczka = 1 ratująca życie szczepionka" organizowana była po raz drugi - w 2008 roku dzięki zaangażowaniu polskich rodziców, udało się zebrać środki na zakup ponad 4 milionów szczepionek. W tym roku będzie ich aż o milion więcej - Pampers przekaże UNICEF środki na zakup 5 milionów szczepionek, które pomogą chronić życie noworodkom w najbiedniejszych krajach świata.

Szczepionki przeciwko tężcowi to najtańszy, najprostszy i najskuteczniejszy sposób, by uchronić życie milionów noworodków. Wystarczą już dwie dawki podane kobiecie w ciąży, aby chronić ją przed tężcem przez 3 lata, a jej dziecko w trakcie porodu i 2 miesiące po narodzinach. Ta okrutna choroba w krajach rozwijających się co 4 minuty zabija jedno dziecko. Dzieje się tak dlatego, że dzieci rodzą się bez opieki lekarskiej, nierzadko na klepisku glinianej chaty, a takie warunki niewątpliwie sprzyjają zakażeniu tą bezwzględną chorobą.

„W ramach akcji Pampers-UNICEF miałam okazję odwiedzić jeden z najbiedniejszych krajów świata - Etiopię. To niezwykłe doświadczenie pozwoliło mi bliżej poznać problem tężca, który zagraża życiu noworodków. Widziałam cierpienie w oczach kobiet, którym ta bezwzględna choroba odebrała dzieci oraz strach przed utratą u tych, które dopiero miały stać się matkami. Na miejscu miałam okazję przekonać się, jak wiele dobrego czyni akcja Pampers-UNICEF, dzięki której z roku na rok udaje się uratować coraz więcej dzieci." - opowiadała wzruszona Małgorzata Ostrowska-Królikowska, która odwiedziła Etiopię wraz z ekipą Pampers-UNICEF. Na miejscu mogła przekonać się, jak w krajach rozwijających się wygląda opieka nad niemowlętami i kobietami w ciąży oraz dowiedzieć się, w jaki sposób Pampers pomaga UNICEF ratować życie dzieci.

„Bardzo się cieszę, że mogłam wesprzeć akcję Pampers-UNICEF „1 paczka = 1 ratująca życie szczepionka", dzięki której udaje się skutecznie walczyć z bezwzględną chorobą, jaką jest tężec. Jestem dumna ze wszystkich polskich rodziców, którzy wsparli naszą akcję i robiąc codzienne zakupy kupowali produkty Pampers oznaczone logo UNICEF."- mówi Małgosia Ostrowska-Królikowska.

Mechanizm akcji Pampers-UNICEF „1 paczka = 1 ratująca życie szczepionka", trwającej od 1 kwietnia do 30 czerwca, był niezwykle prosty: każdy zakupiony w tym czasie produkt Pampers oznaczony logo UNICEF to jedna ufundowana przez Pampers szczepionka, która pomoże uratować życie dziecka. Dzięki bezcennemu wsparciu oraz zaangażowaniu polskich rodziców udało nam się zebrać środki na zakup rekordowej liczby szczepionek.

„Dzięki szczepionkom przeciwko tężcowi, ufundowanym w ramach akcji Pampers-UNICEF pomożemy usunąć choć jedno zagrożenie jakim jest tężec. Chcemy ofiarować noworodkom szansę życia i sprawić, by mogły uśmiechać się i zdrowo rozwijać! Mamy nadzieję, że do 2015 roku w krajach rozwijających się uda nam się całkowicie wyeliminować zagrożenie zakażenia tą bezwzględną chorobą" - dodaje Marek Krupiński, Dyrektor Generalny UNICEF Polska.

Pampers, marka obecna w Polsce od prawie 20 lat, od pół wieku dba o rozwój dzieci na całym świecie. Pampers to nie tylko jednorazowe pieluszki i chusteczki najwyższej jakości. To także grono specjalistów Instytutu Pampers (pediatrów, dermatologów, psychologów dziecięcych, położnych i pielęgniarek), którzy pomagają rodzicom w zdobywaniu wiedzy o rozwoju oraz potrzebach niemowlęcia i małego dziecka. Pampers stale współpracuje z wieloma organizacjami pozarządowymi, charytatywnymi, a także ogromną liczbą placówek medycznych i szkół rodzenia po to, by wspierać zdrowy rozwój maluchów i wspomagać młodych rodziców.

UNICEF jest organizacją humanitarną od ponad 60 lat walczącą o prawa każdego dziecka do zdrowia, edukacji, równości i ochrony. UNICEF jest liderem programów szczepień prowadzonych w krajach rozwijających się, dostarcza tam 40% szczepionek dla dzieci. Jednym z priorytetowych działań UNICEF jest wyeliminowanie tężca u noworodków
i młodych matek. Dzięki pracy UNICEF i jego parterów od 1980 roku śmiertelność na tę chorobę zmniejszyła się pięciokrotnie.

Dodatkowych informacji udzielają:

Katarzyna Łopaciuk - Goc, PR Manager
Tel. (+48 22) 668 459 757
e-mail: lopaciukgoc.k@pg.com

Zofia Dulska, Koordynator ds. Komunikacji i Nowych Mediów
UNICEF Polska
Tel. (+48) 509 302 275
e-mail:zdulska@unicef.pl

Magdalena Szlaz, Account Executive, Agencja PR
Tel. (+48 22) 858 74 58 wew. 106
e-mail: m.szlaz@partnersi.com.pl

drukuj poleć artykuł

Wasze komentarze:

ela
2010-09-30

Witam wszystkich.
Wspaniala akcja dlatego tym bardziej cieszy jej sukces.
Pozdrawiam .Ela.

~ela

Przydatne placówki

Urlop ojcowski
Staraniowy
Felietony
Nasi Partnerzy: Międzynarodowa Fundacja na Rzecz Rozwoju Nauki i Promocji Zdrowia Przejdź na stronę IQON
Podmiot odpowiedzialny: International Science and Health Foundation, ul. Kunickiego 10, 30-134 Kraków, tel.: (12) 633 80 57, fax.: (12) 633 80 55