10 szybkich przekąsek na karnawałową imprezę dla dzieci

autor: Agata Cygan , 2019-12-30
10 szybkich przekąsek na karnawałową imprezę dla dzieci
Planujesz zorganizować karnawałowe przyjęcie dla dzieciaków z rodziny czy sąsiedztwa? Koniecznie poszukaj w sieci inspiracji na kilka prostych zabaw. Szukać pomysłów na przekąski już nie musisz - zrobiliśmy to za ciebie!

Zebraliśmy 10 propozycji szybkich przekąsek dla dzieci. Nie wymagają wiele pracy ani wyszukanych składników. W przypadku dzieci liczy się przede wszystkim - wyobraźnia!

1. Owoce w czekoladzie

Cóż, trudno ukryć, że dzieci kochają czekoladę, więc nie można zupełnie zabronić jej wstępu na przyjęcie dla najmłodszych. By jednak choć trochę się rozgrzeszyć, zaserwujmy je - w połączeniu ze zdrowymi owocami. Jak przygotować przekąskę?

Kroimy owoce na kawałeczki, a następnie roztapiamy czekoladę (najlepiej gorzką - w towarzystwie owoców i tak zasmakuje maluchom). Nabijamy owoce na wykałaczki i zanurzamy w czekoladzie, a potem dekorujemy płatkami migdałów, kokosem lub wielobarwną posypką.

2. Owocowe chipsy

Były frytki, to teraz chipsy! Oj, kiedy rodzice małych gości usłyszą od nich, jakie menu zaserwowaliście na imprezie, mogą się lekko skrzywić... Poczęstujcie ich więc koniecznie tym, co przygotujecie - na pewno odzyskają dobry smak!

Bo chodzi o chipsy, tyle że owocowe. Wybieramy ulubione owoce, np. jabłka, ananasy, banany, a następnie kroimy je w plasterki, posypujemy cynamonem i rozkładamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Suszymy w piekarniku rozgrzanym do temperatury 120°C przez około 1,5 godziny. Pamiętajmy, by w międzyczasie przewrócić je na drugą stronę!

3. Blok czekoladowy

Wygląda przepysznie, a smakuje jeszcze lepiej. Przekąska, która sprawdzi się nie tylko na przyjęciach dla najmłodszych! Potrzebujemy około 25 dkg herbatników, 10 dkg kakao, 10 dkg masła, 10 dkg cukru, 2 jajka i dodatki (np, rodzynki, żurawina, daktyle, figi itp.)

Ciasteczka kruszymy na drobne kawałki, a pozostałe składniki ubijamy w mikserze. Do powstałego musu wrzucamy pokruszone ciasteczka oraz pokrojone w drobne kawałki bakalie i mieszamy. Wykładamy masę na folię spożywczą lub do keksówki i wkładamy do lodówki na około 2 godziny.

4. Galaretki w skórkach pomarańczy

I na koniec bomba! (spokojnie, nie kaloryczna). Wygląda efektownie, a tym samym smakuje jeszcze lepiej niż ze zwykłej salaterki. Czy słyszeliście już o tym, że galaretkę można zaserwować - w skórce pomarańczy? Nic prostszego!

Pomarańcze myjemy i parzymy wrzątkiem. Kroimy na połówki i wyjmujemy miąższ uważając, by nie uszkodzić skórek. Kolorowe galaretki przygotowujemy w mniejszej ilości wody, niż podano na opakowaniu i czekamy aż ostygną. Tężejący płyn wlewamy do przygotowanych połówek pomarańczy i dodajemy ostrożnie kawałki owoców. Wkładamy do lodówki, a kiedy galaretka już stężeje, kroimy na ćwiartki.

5. Frytki z batatów

Większość dzieciaków przepada za frytkami, ale zamiast serwować im tę pełną tłuszczu i niekoniecznie zdrową przekąskę, zaproponujmy własną wersję tego dania. Co powiecie na frytki z batatów? To słodkie ziemniaki, więc powinny zasmakować nawet najbardziej opornym!

Kroimy bataty w słupki lub łódeczki, kropimy oliwą z oliwek, posypujemy przyprawami (np. mielony czosnek, oregano, słodka papryka, rozmaryn) i wkładamy na około pół godziny do piekarnika. Gotowe i zdrowe!

6. Bakaliowe kulki

Nie może ich zabraknąć na żadnej imprezie dla dzieci. Znikają z miseczki błyskawicznie, dostarczając maluchom solidnej porcji zdrowych składników. Jak przygotować przekąskę?

Przepisów na kakaowe kuleczki znajdziecie w sieci mnóstwo. Różnią się ilością i rodzajem składników, ale większość cieszy sie podobnym powodzeniem małych imprezowiczów. Oto przykładowy: szklanka daktyli, pół szklanki rodzynek, 6 fig, 1/3 szklanki łuskanego słonecznika, szklanka orzechów włoskich, wiórki kokosowe. Bakalie mieszamy ze sobą i miksujemy do rozdrobnienia. Następnie toczymy kulki wielkości orzecha włoskiego i obtaczamy w kokosie. Mniam!

Zobacz również: Przepisy na zdrowe pasty do pieczywa dla dzieci

7. Jogurtowe lody

Kto powiedział, że w zimie nie można jeść lodów? Wręcz przeciwnie! Wiele osób nie ma o tym pojęcia, ale ta przekąska jest wprost stworzona na tę porę roku. Dlaczego? Ponieważ w zimie temperatura otoczenia jest podobna do temperatury spożywanej przekąski. Gardło nie odczuwa wówczas tzw. szoku temperaturowego. Kiedy spożywamy lody w lecie, różnica temperatur jest większa i zdecydowanie łatwiej o infekcję gardła!

Propozycja dla dzieci? Zdrowe lody jogurtowe. Łączymy jogurt np. z borówkami i małą ilością miodu. Masę wykładamy do foremek na lody i zamrażamy. Radość maluchów, kiedy zaproponujesz tę przekąskę - bezcenna!

8. Faszerowane jajeczka

Jajka to bardzo wdzięczna przekąska - można z nich stworzyć praktycznie wszystkie zwierzątka - myszki, jeżyki, biedronki, pingwiny, kurczaczki...

Niech będą myszki. Gotujemy jajka na twardo i przekrawamy na połówki. Ostrożnie wyjmujemy żółtko. Ser biały półtłusty (około 12 łyżeczek) mieszamy z połową jogurtu naturalnego. Ogórek ścieramy na tarce i dodajemy do sera. Do tego nieco soli, pieprzu i ulubione dodatki - mieszamy na gładką masę. Wypełniamy farszem jedną połówkę jajka, a następnie przykrywamy je drugą. Siekamy ogórek na plasterki i wbijamy ja na przodzie, tak by przypominały uszka myszki. Z ziarenek czarnego pieprzu możemy wykonać oczy, a z czerwonego nos.

Zobacz również: Nie tylko parówki i makaron! 5 najlepszych blogów z przepisami dla dzieci

9. Owoce na patyku

Prostota bywa bezcenna. Ciekawym pomysłem na zachęcenie maluchów do szybkiego spałaszowania owoców czy warzyw jest nabicie ich na patyczki i podanie w formie - szaszłyków. Wyglądają pięknie i kolorowo, a przy okazji dostarczają zabawy, bo zsuwanie kolorowych kawałeczków z patyków jest ciekawsze, niż nabijanie ich na zwykłe widelczyki. Wykonanie? Pełna dowolność składników!

Smacznej zabawy!

10. Ciasteczka owsiane

Zdrowy odpowiednik ciasteczek ze sklepu. Czego potrzebujemy? 2 szklanki płatków owsianych, pół szklanki miodu, pół szklanki mąki, pół szklanki roztopionego masła, pół łyżeczki soli, jajo i zdrowe dodatki, np. suszone owoce, żurawina, orzechy, sezam.

Suche składniki dokładnie mieszamy. Dodajemy jajko, masło i dalej mieszamy. Ciasto uformowane w okrągłe placuszki kładziemy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Pieczemy w piekarniku w temp. 180 C do uzyskania złotego koloru.

drukuj poleć artykuł

Serwis Ciążowy.pl ma z założenia charakter wyłącznie informacyjno-edukacyjny. Zamieszczone tu materiały w żadnej mierze nie zastępują profesjonalnej porady medycznej. Przed zastosowaniem się do treści medycznych znajdujących się w naszym serwisie należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem.

Wasze komentarze:

Brak komentarzy.

Najpopularniejsze artykuły

Urlop ojcowski
Staraniowy

Przydatne placówki

Felietony
Nasi Partnerzy: Międzynarodowa Fundacja na Rzecz Rozwoju Nauki i Promocji Zdrowia Przejdź na stronę IQON
Podmiot odpowiedzialny: International Science and Health Foundation, ul. Kunickiego 10, 30-134 Kraków, tel.: (12) 633 80 57, fax.: (12) 633 80 55