8 sposobów na jesienną chandrę przyszłej mamy

autor: Agata Cygan , 2018-11-26
8 sposobów na jesienną chandrę przyszłej mamy
O nie! W tym roku jesienna aura nie popsuje ci humoru – choćby bardzo się starała. Jesteś w ciąży i nic nie ma prawa igrać z twoim wspaniałym nastrojem. A jednak, wraz ze stopniowym skracaniem się dnia coraz częściej atakują cię negatywne emocje. Przygnębienie, apatia, melancholia, rozdrażnienie… Spokojnie, mamy na nie sposoby!

Zacznij dzień smacznie i kolorowo

Nadal nie wszyscy doceniamy wpływ diety na nasz nastrój i samopoczucie. Na szczęście przyszłe mamy zwracają przynajmniej odrobinę więcej uwagi na to, co kładą na swoim talerzu. Ale jeśli chcesz, by dieta wpływała pozytywnie nie tylko na zdrowie, ale i nastrój, zadbaj o to, aby twoje posiłki były równie zdrowe, co kolorowe. Nie jedz w pośpiechu i byle jak. Celebruj każde danie! Wyciągaj najlepsze talerze i filiżanki. Kupuj kolorowe serwetki i kubki. Jedz regularnie - mniej więcej co 3 godziny w niewielkich porcjach. Przejedzenie powoduje senność i obniża energię, ale głód kradnie ją równie skutecznie.

Kup nowe ubrania!

Nic tak nie poprawia kobiecie humoru, jak nowe ubranie. Jeśli jesteś fanką ubrań ciążowych, koniecznie przejdź się po galerii i poszukaj czegoś kolorowego, w czym pomieścisz zarówno siebie, jak i rosnącego w oczach maluszka. Bo jeśli każdego dnia będziesz opuszczać dom w szarej bluzce, nic dziwnego, że będziesz do niego wracać w równie ponurym nastroju. Kolory mają niedoceniany wpływ na poziom naszej energii, a najlepiej na nastrój oddziałuje czerwień. Jeśli wolałabyś nie wydawać pieniędzy na coś, co już za kilka miesięcy trzeba będzie wrzucić na dno szafy, pomyśl o oversizowych swetrach czy rozpinanych kardiganach, które sprawdzą się zarówno w czasie ciąży, jak i po niej. Zawsze też możesz postawić na dodatki - piękny, włochaty szalik, gustowne rękawiczki, a może torba w jednym z zawsze modnych kolorów jesieni?

Wprowadź ciepło do swojego domu!

Przeszywający ciało chłód potrafi podstępnie - powoli, ale skutecznie - popsuć najlepsze samopoczucie. Nie wpuszczaj go do swojego domu! Otulaj się miękkimi sweterkami, kup puszyste kapcie, zainwestuj w dobrej jakości koc. Zdejmij z najwyższej półki dzbanek z podgrzewaczem i kup zestaw herbatek w pysznych jesiennych smakach. Jak najczęściej rozpalaj kominek - albo ten prawdziwy albo ceramiczny. Wybieraj do niego rozgrzewające zapachy, jak pieczone jabłko, pikantna pomarańcza czy wszelkie nuty korzenne. Podobne właściwości mają też aromaty słodkie, jak czekolada, truskawka czy kawa. Zamiast olejków, postaw na zapachowe tealighty - ogień w połączeniu z przyjemną wonią pomogą wykreować atmosferę bezpieczeństwa, spokoju i radości.

Chodź na codzienne spacery

Od czasu do czasu jednak - a najlepiej codziennie - opuszczaj to przytulne ciepłe gniazdko, by rozkoszować się pięknem prawdziwej jesieni. Trudno się dziwić złemu nastrojowi, jeśli widok z okna przedstawia stare kamienice, uschnięte krzaki czy ruchliwą, zadymioną ulicę. Ubieraj się na cebulkę, otulaj kolorowym mięciutkim szalikiem, a jeśli jest naprawdę zimno - nie zapominaj o czapce i rękawiczkach. Wybieraj trasy z dala od ulicznego hałasu, zgiełku i dymu. Spaceruj alejkami w parku, depcz po kolorowych liściach, szukaj skarbów jesieni - już niedługo będziesz to robić wspólnie ze swoją pociechą!

Kup jesienne kosmetyki!

Przejrzyj koniecznie swoją łazienkową szafkę. Już dawno powinnaś to zrobić, żeby sprawdzić, czy dotychczas stosowane kosmetyki mogą być bezpiecznie używane także w czasie ciąży. Kiedy już pozbędziesz się tego, co zupełnie niedopasowane do obecnej pory roku, wybierz się do drogerii, by poszukać preparatów, które sprawdzają się w pielęgnacji skóry w okresie jesienno-zimowym. Poszperaj też na sklepowych półkach za jakimiś rozgrzewającymi żelami pod prysznic i balsamami. Sprawdź wcześniej, jakie składniki są bezpieczne dla przyszłych mam albo poszukaj preparatów dedykowanych stricte ciężarnym. Nie żałuj czasu na codzienną kąpiel i dbanie o swoje ciało - to poprawia nie tylko humor, ale i stan skóry, która w okresie ciąży wymaga szczególnej pielęgnacji i troski.

Czytaj!

Dni stają cię coraz krótsze? Za to wieczory się wydłużają! To świetne usprawiedliwienie, by jak najwcześniej wskoczyć do cieplutkiego łóżka, otulić mięciutkim kocykiem, wziąć do ręki kubek kakao i zatopić się w intersującej lekturze. Od czasu do czasu warto sięgnąć po poradnik dla rodziców, ale nie popadaj w przesadę - na szukanie porad przyjdzie czas, kiedy rzeczywiście staną się potrzebne. Czytaj to, co lubisz - lekkie obyczajówki albo wciągające thrillery. Sięgaj też po czasopisma dla kobiet - lifestylowe, psychologiczne, poradnikowe, a jeśli lubisz być na bieżąco - także pisma opinii. Ciąża to najlepszy czas na rezygnację z prasówki on-line i powrót do tradycyjnych gazet. Zobaczysz, że każdy przeczytany w ten sposób artykuł wydaje się bardziej interesujący, a spęczony na czytaniu czas - lepiej wykorzystany!

Oglądaj!

A jeśli masz ochotę „pogapić się" w szklany ekran, wybieraj tytuły, które poprawiają humor - pozwalają spędzić czas interesująco, ale i z uśmiechem na twarzy. Kilka „ciążowych" propozycji znajdziesz tutaj i tutaj. Ale nie ograniczaj się wyłącznie do filmów o ciąży i rodzicielstwie - co za dużo to nie zdrowo. Śledź też normalne życie ulubionych serialowych bohaterów, postaraj się być na bieżąco z tym, co można zobaczyć w kinach, nadrób zaległości z poprzednich miesięcy. Kiedy, jeśli nie teraz?

Spędzaj jak najwięcej czasu z ludźmi

Nic gorzej nie wpływa na nastrój niż samotność. Szukaj więc towarzystwa! Jeśli nie wychodzisz już codziennie do pracy, a możesz swobodnie wychodzić z domu (nie musisz leżeć), postaraj się tak organizować sobie czas, by jak najczęściej mieć z kim porozmawiać. Mama, sąsiadka, dawno nie widziana koleżanka, a może inna ciężarna, która ma podobne potrzeby, co ty? Obecność drugiej osoby jest najskuteczniejszym lekiem na jesienne przygnębienie - szukaj więc jak najwięcej okazji do wspólnych wyjść albo same te okazje kreuj. Po spotkaniu z ludźmi, których lubimy i w których towarzystwie dobrze się czujemy, problemy stają się jakby mniejsze - czarne myśli zdecydowanie jaśnieją, a humor znacznie się poprawia.

 

drukuj poleć artykuł

Serwis Ciążowy.pl ma z założenia charakter wyłącznie informacyjno-edukacyjny. Zamieszczone tu materiały w żadnej mierze nie zastępują profesjonalnej porady medycznej. Przed zastosowaniem się do treści medycznych znajdujących się w naszym serwisie należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem.

Wasze komentarze:

Brak komentarzy.

Najpopularniejsze artykuły

Urlop ojcowski
Staraniowy

Przydatne placówki

Felietony
Nasi Partnerzy: Międzynarodowa Fundacja na Rzecz Rozwoju Nauki i Promocji Zdrowia Przejdź na stronę IQON
Podmiot odpowiedzialny: International Science and Health Foundation, ul. Kunickiego 10, 30-134 Kraków, tel.: (12) 633 80 57, fax.: (12) 633 80 55