Fit mamy – najlepsze motywatorki w Internecie

autor: Agnieszka Kęsek , 2017-01-30
Fit mamy – najlepsze motywatorki w Internecie
Moment zajścia w ciążę wcale nie musi oznaczać końca aktywności fizycznej – o, nie! Najlepszym dowodem na to są fit mamy, które ćwiczą przez całą ciążę. Natalia Gacka, Anna Lewandowska i Kasia Kępka udowadniają na własnym przykładzie, że trenować można, a nawet powinno się cały czas – wystarczy dostosować rodzaj aktywności do swojego obecnego stanu. Poznajcie najlepsze motywatorki dla przyszłych mam!

Trenować można całą ciążę

Aktywność fizyczna w ciąży jest jak najbardziej wskazana. Jeśli maluszek rozwija się zdrowo, a ty jesteś w dobrej kondycji, nie ma żadnych przeciwwskazań (powinien jednak potwierdzić to lekarz prowadzący ciążę). Szczególnie, jeśli wcześniej trenowałaś, a twój organizm jest przyzwyczajony do wysiłku. Trenowanie w ciąży sprawi, że m.in. poczujesz się lepiej, poprawisz przemianę materii, przygotujesz ciało do porodu, a już po nim - znacznie szybciej wrócisz do formy.

Najlepiej jednak pokazać to wszystko na przykładach - i to tych najlepszych. Trzy fit-mamy, o których mowa będzie niżej to doskonałe, świadome motywatorki. Wiedzą o czym mówią i możesz im śmiało zaufać.

Natalia Gacka-Dressler – mistrzyni świata

Osiągnięcia Natalii są bardzo imponujące - to mistrzyni świata juniorek w fitness sylwetkowym (2012), medalistka mistrzostw polski w fitness sylwetkowym i fitness gimnastycznym. Jest także trenerką personalną z ogromnym doświadczeniem oraz dietetykiem klinicznym. Napisała dwie książki - jedną prezentującą plan treningowy i dietetyczny - „Zostań fit. Nowa ty w 180 dni" oraz drugą, na temat odżywiania - „Dieta fit".

Natalia jest obecnie w trzecim trymestrze ciąży i nie zwalnia tempa. Można to śledzić na jej Facebooku oraz Instagramie. Co ma do przekazania wszystkim przyszłym mamom? Przede wszystkim, że kluczem do sukcesu jest wytrwałość. Pokazuje też na własnym przykładzie, że liczy się całościowe podejście - trening, odpowiednie odżywianie, odpoczynek, dbanie o swoją skórę oraz... pozytywne podejście.

Natalia nie boi się przyznać, że czasem ma ochotę na fast food, że ma problemy jak każda z nas (choćby z zatrzymywaniem wody). Wzbudza przy tym ogromną sympatię - widać, że jest autentyczna, nikogo nie udaje i pisze to, co myśli. Jako trenerka stara się wpoić wszystkim, że najważniejsze to ćwiczyć mądrze - z głową oraz poprawnie. A to oznacza - wiedzieć, jak prawidłowo wykonać dane ćwiczenie, ale też kiedy odpuścić, zmniejszyć obciążenie, przerwać, odpocząć.

Anna Lewandowska – Healthy Plan by Ann

Anny Lewandowskiej prawdopodobnie nikomu, kto interesuje się zdrowym stylem życia nie trzeba przedstawiać. Jest mistrzynią świata w karate, medalistką mistrzostw Europy i Polski, a także specjalistką ds. żywienia. Prowadzi blog - Healthy Plan by Ann, pisze książki i nagrywa treningi, ma także swoją linię zdrowych produktów spożywczych - Foods by Ann.

Ania motywuje nie tylko na swoim blogu - ma też m.in. konta na Facebooku czy Instagramie. Poświęca wiele uwagi odżywianiu, podaje konkretne przepisy ale wyjaśnia także bardziej szczegółowe zagadnienia. O jej ciąży poinformował w grudniu Robert Lewandowski. Zrobił to w bardzo efektowny sposób - podczas tzw. cieszynki po strzeleniu gola.

Jeśli chodzi o treningi w trakcie ciąży, Ania podkreśla zalety regularnych ćwiczeń (m.in. przygotowanie do porodu, lepsza sprawność, kontrola wagi, zdrowie mamy i dziecka). Przytacza przy tym twarde dowody na prawdziwość swoich słów. Co ważne, pokazuje też że trening ma pozytywny wpływ nie tylko na kobietę, ale... rosnące w jej brzuchu dziecko! Nie ucieka przy tym od tematyki zagrożeń, jakie niesie nieostrożne ćwiczenie podczas ciąży i niestosowanie się do wytycznych dla ciężarnych. Wskazuje, których ćwiczeń unikać. Podobnie jak Natalia, bardzo mocno naciska na świadome trenowanie i słuchanie swojego organizmu.

Katarzyna Kępka – trening funkcjonalny ponad wszystko

Katarzyna Kępka karierę rozpoczynała jako prezenterka telewizyjna. Wiele osób pamięta ją jeszcze z kanału Viva Polska. Obecnie jest współzałożycielką projektu o nazwie Gym Break i współwłaścicielką Centrum Treningu Funkcjonalnego Gym Break w Warszawie (razem z trenerem Szymonem Gasiem). Katarzyna wraz z Szymonem wydali książkę „Trening funkcjonalny. Twoja droga do sukcesu" oraz dwa treningi na DVD. W przeciwieństwie do dwóch wyżej opisanych fit-mam, Kasia poród ma już za sobą. Jesienią urodziła córeczkę - Jagnę.

Jak nietrudno się domyślić, ta fit-mama promuje przede wszystkim trening funkcjonalny, także w czasie ciąży. Sama trenowała w taki sposób przez całe 9 miesięcy. Na czym polega ten typ ćwiczeń? Otóż celem jest tutaj poprawa funkcjonowania w życiu codziennym (ruchy wykonywane podczas treningu przypominają te wykonywane na co dzień). Trening wpływa na całe ciało i jest dobry dla każdego. Wykorzystuje ciężar własnego ciała oraz akcesoria takie, jak kettlebells, piłki, gumy... Do tego jest bardzo ciekawy - nie ma szans na nudę!

drukuj poleć artykuł

Serwis Ciążowy.pl ma z założenia charakter wyłącznie informacyjno-edukacyjny. Zamieszczone tu materiały w żadnej mierze nie zastępują profesjonalnej porady medycznej. Przed zastosowaniem się do treści medycznych znajdujących się w naszym serwisie należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem.

Wasze komentarze:

Brak komentarzy.

Najpopularniejsze artykuły

Urlop ojcowski
Staraniowy

Przydatne placówki

Felietony
Nasi Partnerzy: Międzynarodowa Fundacja na Rzecz Rozwoju Nauki i Promocji Zdrowia Przejdź na stronę IQON
Podmiot odpowiedzialny: International Science and Health Foundation, ul. Kunickiego 10, 30-134 Kraków, tel.: (12) 633 80 57, fax.: (12) 633 80 55