Kilka prostych sposobów na wzmocnienie odporności

autor: Redakcja Portalu , 2010-11-15
Kilka prostych sposobów na wzmocnienie odporności
Za oknem coraz zimniej. Jesienna słota, wilgoć i coraz częstsze przymrozki sprzyjają „łapaniu” powszechnych infekcji, takich jak przeziębienie, a nawet grypa. Nie dziwi więc, że szukamy sposobów na poprawę odporności. A jakie są Twoje sposoby na wzmocnienie naturalnych sił obronnych organizmu?

Ciepła herbatka z miodem i cytryną

Gorąca herbata to dobry sposób na rozgrzanie, gdy zmarznięci wracamy do domu. Wraz z każdym łykiem przyjemne ciepło rozlewa się po naszym wnętrzu. Dodatek cytryny i miodu może wspomóc nasz układ immunologiczny. Dlaczego? Witamina C, zawarta w cytrynie, ma udowodniony wpływ pobudzający do działania elementy układu odpornościowego. Z jednej strony dzięki tej witaminie wzrasta ilość walczących z chorobotwórczymi organizmami przeciwciał.
Z drugiej sprzyja szybszemu zwalczaniu rozwijającej się infekcji. Dodając cytrynę do herbaty, pamiętajmy, że witamina C ulega zniszczeniu pod wpływem wysokiej temperatury. Cytrynę dodajmy więc do ciepłej herbaty, a nie do wrzątku. A co z miodem? Miód poza walorami smakowymi wykazuje również działanie bakteriobójcze. Dlatego, jego dodatek do ciepłej (nie gorącej) herbaty pomoże wzmocnić układ immunologiczny i szybciej zwalczyć pierwsze objawy rozwijającej się infekcji.

Niezastąpiony czosnek

Czosnek to znany i ceniony sposób na zwalczanie infekcji i stymulowanie układu odpornościowego. Tę kuchenną przyprawę śmiało można nazwać naturalnym antybiotykiem. Czosnek ma udowodnione działanie bakterio- i grzybobójcze. Ponadto stymuluje aktywność białych krwinek - kluczowych elementów układu immunologicznego, wzmacniając tym samym naturalną odporność organizmu. Najlepsze właściwości dla naszego zdrowia ma świeży czosnek.
1-2 ząbków czosnku należy rozgnieść lub posiekać; następnie zalać gorącym mlekiem i tak przygotowaną miksturę wypić. W okresie zwiększonej zachorowalności na grypę i przeziębienie, dla wzmocnienia naturalnej bariery immunologicznej organizmu dobrze jest stosować czosnek codziennie. Co jednak mają zrobić osoby, dla których zapach i smak tej rośliny jest  nie do wytrzymania? Rozwiązaniem są gotowe preparaty czosnku dostępne w aptece, np. Perełki czosnkowe.

Przez żołądek do zdrowia

Prawidłowe odżywanie odgrywa niebagatelną rolę dla zachowania zdrowia. To właśnie z jedzeniem przyjmujemy składniki odżywcze: cukry, białka, tłuszcze, ale też witaminy, minerały i inne. Wszystkie niedobory żywieniowe mogą odbijać się na naszym zdrowiu. Często pierwszym objawem niedożywienia jest osłabienie odporności i częste przeziębienia. Zapamiętajmy - w okresie jesienno-zimowym spożywajmy bogate posiłki dostarczające wszystkich niezbędnych elementów odżywczych. Dodatkowo, warto do codziennego jadłospisu wprowadzić pokarmy stymulujące odporność, np. czosnek czy cebulę. Można też pokusić się o spożywanie pokarmów bogatych w witaminę C, cynk czy wapń, które sprzyjają mobilizacji układu odpornościowego. W diecie nie powinno zabraknąć olejów roślinnych z pierwszego tłoczenia, np. z pestek winogron czy z oliwek, dostarczających niezbędnych wielonienasyconych kwasów tłuszczowych, które m.in. są konieczne do tworzenia niektórych elementów układu immunologicznego.

Trochę ruchu nie zaszkodzi

Być może jesienna aura nie zachęca do aktywności fizycznej, niemniej nie powinniśmy o niej zapominać. Regularna aktywność fizyczna jest korzystna dla pracy serca, utrzymania prawidłowej wagi; chroni przed rozwojem nadciśnienia, cukrzycy, ale także stymuluje układ odpornościowy. Wystarczy półgodzinny spacer dziennie, by zahartować ciało i przygotować do walki z infekcjami. Jednak uwaga! Przemęczenie jako skutek zbyt forsownych ćwiczeń, może osłabić odporność organizmu. Ćwiczmy, jednak z umiarem! Bez zbędnego przemęczania, które może nam zwyczajnie zaszkodzić.

Skieruj swoje kroki do apteki

W okresie zwiększonej zapadalności na infekcje dobrze jest suplementować składniki, które korzystnie wpływają na odporność organizmu. Jeżeli nie przepadamy za surowymi owocami czy warzywami, warto zaopatrzyć domową apteczkę w witaminę C (samą lub w połączeniach np. z wapniem - Calcium C). Poszukajmy również preparatu, który dostarczy nam odpowiednią ilość substancji budulcowych szpiku kostnego, czyli miejsca gdzie powstaję odporność naszego organizmu. Takimi substancjami są alkiloglicerole i skwalen, znajdujące się w oleju z wątroby rekinów. To najważniejsze źródło tych substancji, które spełniają nieprzecenioną rolę w budowaniu naszej naturalnej bariery ochronnej. Oferta tego typu preparatów jest ogromna, jak więc wybrać ten najlepszy? Zawsze ten o sprawdzonej skuteczności i potwierdzonej jakości. Dobrym wyborem suplementu wzmacniającego odporność organizmu jest BioMarine®. Preparat ten zawiera naturalny kompleks szlachetnych lipidów: alkilogliceroli i skwalenu oraz omega-3. Skuteczność i bezpieczeństwo stosowania BioMarine® w budowaniu odporności organizm u została potwierdzona m.in. badaniami klinicznymi. Wymieniona powyżej kompozycja szlachetnych lipidów jest niezbędna do produkcji elementów układu immunologicznego - limfocytów, przeciwciał i cytokin, a ponadto korzystnie wpływa na aktywność białych krwinek. BioMarine® warto stosować w celu profilaktyki, aby wzmocnić układ odpornościowy, ale także po to by szybciej zwalczyć infekcję i osiągnąć na powrót pełnię zdrowia.

drukuj poleć artykuł

Serwis Ciążowy.pl ma z założenia charakter wyłącznie informacyjno-edukacyjny. Zamieszczone tu materiały w żadnej mierze nie zastępują profesjonalnej porady medycznej. Przed zastosowaniem się do treści medycznych znajdujących się w naszym serwisie należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem.

Wasze komentarze:

Sabinka
2010-11-15

Ja stosuje czosnek, ale wtedy gdy nie muszę gdzieś iść, bo jednak zapach czosnku mocno zostaje i niekoniecznie muszę wszystkich naokoło uszczęśliwiać takim smrodkiem.
A do tego jeszcze herbatka z soczkiem, z cytryna i miodem.

~Sabinka
WALERINA
2011-04-13

Ja tez preferuje naturalne metody, jednak te nie zawsze mnie uchronia od przeziebienia. Jak tylko czuje, ze zaczyna mnie lamac w kosciach, wsypuje sobie oscillococcinum pod język, zwiekszam dawkę witaminy c (woda z cytrynka, cytrusy), goraczke zbijam oscillo, bo tez ma wlasciwosci przeciwgoraczkowe no i czosnek, czosnek, ten cudowny czosnek!

~WALERINA
flora
2013-12-30

ja chyba bardziej się przykładam o dbanie o odporność u swojego dziecka pewnie jak większość mam to o dziecko bardziej się martwię:), staram się wychodzić z małą na świeże powietrze jak najczęściej ale oczywiście odpowiednio ubieram stosowanie do warunków pogody, dużo warzyw i owoców w diecie tez ma znaczenie, ale nie zawsze udaje nam się ochronić przed chorobą, dlatego staram się zawsze mieć w apteczce syropek na gorączkę bo zwykle ona się najpierw pojawia, najczęściej kupuje milifen bo szybko ją obniża a jest tańszy od reklamowanych w tv syropków mimo że równie skuteczny

~flora
anetka
2014-04-10

Czosnek bywa uciązliwy dlatego staram się jednak kmuflować go w potrawach Na szczęście w necie jest sporo przepisow, w ktorych jest czosnek, nawet sporo, ale go tak nie czuć. Polezam zupę z grypoodporni.pl, fajny sposób na przemycenie czosnku, moje dziecko się nią zajada, mąż też nie wzgardzi. Oprocz tego że zawiera czosnek, to ogólnie zupy (płyny) są wskazane przy budowaniu odpornosci.

~anetka
ZuzAnna23
2015-03-31

Wzmocnienie odporności jest niezykle ważne, zwłaszcza jesienią i wiosną, kiedy pogoda jest kapryśna i zmienna.Witaminy i minerały pozwalają łagodnie przejść nie tylko przez okresciąży, ale i przez okres zawieji i zamieci :) Mnie lekarz polecił Pregnofer Immuno. Zawiera soki bezpośrednio wyciskane z owoców aronii i maliny, witaminę C, cynk oraz wyciąg z czosnku. Mnie poprawia ogólnie samopoczucie i wzmacnia nerwy :) Dodatkowo czosnek przyczynia się jeszcze do prawidłowego funkcjonowania układu odpornościowego oraz do prawidłowego funkcjonowania układu oddechowego.

~ZuzAnna23
Celinka
2016-11-29

Domowe sposoby są fajne ale tylko przez chwilę. Na dłuższą metę polecam preparat Bee Pearl, czyli pierzgę pszczelą. Kupiłam ją w sklepie int domiuroda.pl i jest świetny :)

~Celinka
Esme21
2016-12-16

Sama niestety w żaden sposób nie mogę przemóc się do jedzenie czosnku. Na szczęście na naszym rynku są takie produkty, jak oparty na naturalnych składnikach Pepthym X . Zawiera on w swoim składzie wyciąg z grasicy cielęcej, jak również dużą dawkę witaminy C, dzięki czemu bardzo skutecznie wspomaga nasz układ odpornościowy. 2 kapsułki spożywane codziennie sprawią, że szybko zauważymy różnicę.

Esme21

Najpopularniejsze artykuły

Urlop ojcowski
Staraniowy

Przydatne placówki

Felietony
PCO
Nasi Partnerzy: Międzynarodowa Fundacja na Rzecz Rozwoju Nauki i Promocji Zdrowia Przejdź na stronę IQON
Podmiot odpowiedzialny: International Science and Health Foundation, ul. Kunickiego 10, 30-134 Kraków, tel.: (12) 633 80 57, fax.: (12) 633 80 55