Rusza akcja Pampers-UNICEF „1 paczka = 1 ratująca życie szczepionka”

autor: Redakcja Portalu , 2010-04-15
Rusza akcja Pampers-UNICEF „1 paczka = 1 ratująca życie szczepionka”
1 kwietnia ruszyła druga polska edycja międzynarodowej kampanii Pampers-UNICEF „1 paczka = 1 ratująca życie szczepionka”. Akcja ma na celu wsparcie UNICEF w jego wysiłkach o wyeliminowanie do 2015 roku tężca noworodkowego – choroby, z powodu której co cztery minuty na świecie umiera jedno dziecko.

5 milionów szczepionek!

Do końca czerwca 2010 roku polscy rodzice będą mogli wspierać tę inicjatywę – każda zakupiona w tym czasie paczka pieluszek lub poczwórna paczka chusteczek Pampers z logo UNICEF, to jedna ufundowana przez Pampers szczepionka ratująca życie dziecka. Akcję wspiera też aktorka i mama 5 dzieci – Małgorzata Ostrowska-Królikowska. W 2008 roku udało się ufundować ponad 4 miliony szczepionek, a w tym roku Pampers chce przekazać UNICEF środki na zakup kolejnych 5 milionów szczepionek.

Tężec noworodkowy

Tężec to okrutna choroba, która jest jedną z głównych przyczyn śmierci noworodków w najbiedniejszych krajach świata – szacuje się, że w tym roku z jej powodu prawie 130 tysięcy nowo narodzonych dzieci nie dożyje dnia swoich pierwszych urodzin. Tymczasem tężec to choroba zakaźna, której można łatwo zapobiegać. Wystarczą już dwie dawki szczepionki podane kobiecie w ciąży, aby ochronić ją przed tężcem przez 3 lata, a jej dziecko przy porodzie i przez 2 miesiące po urodzinach.

Szacuje się, że w tym roku z powodu tężca prawie 130 tysięcy nowo narodzonych dzieci nie dożyje dnia swoich pierwszych urodzin.

„Byłam w Etiopii i na miejscu poznałam kobiety, które są matkami oraz takie, które są w ciąży i z nadzieją oczekują narodzin dziecka. Spotkałam też te, które niezwykle cierpią, ponieważ z powodu tężca straciły swoje nowo narodzone dzieci. W najbiedniejszych regionach świata do zakażenia tężcem dochodzi bardzo często. Okrutna choroba zabiera dziesiątki tysięcy dzieci rocznie. Było to dla mnie niezwykle poruszające przeżycie.” – mówi Małgorzata Ostrowska-Królikowska, która pod koniec lutego odwiedziła Etiopię wraz z ekipą Pampers-UNICEF. Na miejscu mogła przekonać się, jak w krajach rozwijających się wygląda opieka nad kobietami w ciąży i niemowlętami oraz dowiedzieć się, jak Pampers pomaga UNICEF ratować życie dzieci.

„Chociaż dzięki rutynowym szczepieniom tężec nie stanowi zagrożenia w krajach europejskich, nadal zabija dzieci z biednych regionów świata” – podkreśla ogromną wagę problemu tężca Magdalena Hernandez, Dyrektor Wykonawczy UNICEF Polska. „Wspólna akcja Pampers i UNICEF "1 paczka = 1 ratująca życie szczepionka" ma na celu zebranie środków na szczepionki, które pomogą w wyeliminowaniu tężca noworodkowego w krajach rozwijających się. Dążymy do tego, by nigdzie na świecie niemowlęta nie umierały z powodu choroby, której można w pełni zapobiec i wierzymy, że uda się to osiągnąć do roku 2015.”

Po raz drugi w Polsce

Organizacja UNICEF rozpoczęła walkę z tężcem noworodkowym w 1989 roku. W 2006 roku marka Pampers połączyła siły z UNICEF, by wspólnie zbierać środki na zakup szczepionek przeciwko tej chorobie. W Polsce akcja „1 paczka = 1 ratująca życie szczepionka” organizowana jest po raz drugi – w 2008 roku dzięki zaangażowaniu polskich rodziców, udało się zebrać środki na zakup ponad 4 milionów szczepionek. Od początku globalnej współpracy Pampers i UNICEF do tej pory udało się ufundować już ponad 200 milionów szczepionek. W tym roku Pampers chce przekazać UNICEF środki na zakup kolejnych 100 milionów szczepionek, które pomogą chronić życie ponad 33 milionów mam i ich nowo narodzonych dzieci.

Ty też możesz pomóc

„Gdy zobaczyłam ten świat na własne oczy, mogłam go poznać i zrozumieć, przekonałam się, jak bardzo potrzebna jest nasza pomoc – tak wiele rzeczy wymaga zmian, poprawy! Zrozumiałam, że przecież wszyscy w Polsce możemy tak łatwo pomóc tym dzieciom przeżyć i cieszyć się pierwszymi urodzinami! Wystarczy pamiętać, by podczas codziennych zakupów, kupując to, co i tak jest niezbędne w rodzinie każdego malucha, wybrać produkt Pampers oznaczony logo UNICEF!” – zachęca Małgorzata Ostrowska-Królikowska.

Małgorzacie Ostrowskiej-Królikowskiej i ekipie Pampers-UNICEF towarzyszyła podczas wyjazdu do Etiopii fotograf Grażyna Gudejko. W rezultacie powstała wystawa zdjęć, którą będzie można zobaczyć już od połowy kwietnia na placu Zamkowym w Warszawie.

Szukaj pieluszek z logo UNICEF

Akcja „1 paczka = 1 ratująca życie szczepionka” będzie trwała od 1 kwietnia do końca czerwca 2010 roku – w tym czasie w sprzedaży dostępne będą paczki pieluszek i chusteczek Pampers oznaczone logo UNICEF.

Partnerami medialnymi akcji są: miesięcznik „Twoje Dziecko” oraz Program 1 TVP.

Przygotowanie materiału zdjęciowego z wyjazdu do Etiopii umożliwiły firmy Nikon i Epson.


***

Pampers, marka obecna w Polsce od prawie 20 lat, od pół wieku dba o rozwój dzieci na całym świecie. Pampers to nie tylko jednorazowe pieluszki i chusteczki najwyższej jakości. To także grono specjalistów Instytutu Pampers (pediatrów, dermatologów, psychologów dziecięcych, położnych i pielęgniarek), którzy pomagają rodzicom w zdobywaniu wiedzy o rozwoju oraz potrzebach niemowlęcia i małego dziecka. Pampers stale współpracuje z wieloma organizacjami pozarządowymi, charytatywnymi, a także ogromną liczbą placówek medycznych i szkół rodzenia po to, by wspierać zdrowy rozwój maluchów i wspomagać młodych rodziców.

UNICEF jest organizacją humanitarną od ponad 60 lat walczącą o prawa każdego dziecka do zdrowia, edukacji, równości i ochrony. UNICEF jest liderem programów szczepień prowadzonych w krajach rozwijających się, dostarcza tam 40% szczepionek dla dzieci. Jednym z priorytetowych działań UNICEF jest wyeliminowanie tężca u noworodków i młodych matek. Dzięki pracy UNICEF i jego parterów od 1980 roku śmiertelność na tę chorobę zmniejszyła się pięciokrotnie.

drukuj poleć artykuł

Serwis Ciążowy.pl ma z założenia charakter wyłącznie informacyjno-edukacyjny. Zamieszczone tu materiały w żadnej mierze nie zastępują profesjonalnej porady medycznej. Przed zastosowaniem się do treści medycznych znajdujących się w naszym serwisie należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem.

Wasze komentarze:

renia
2010-04-17

Wspaniala akcja. Bardzo duzo rodzicow kupuje dla swoich pociech pampersy czy chusteczki a tym samym swiadomie badz nieswiadomie wspiera akcje. Wystarczy teraz wyszukac towaru z logo Unicef by przyczynic sie do zakupu szczepionek.

renia
zabka300
2010-04-19

Takich akcji powinno byc wiecej.

zabka300
domi
2010-04-19

Pampersy to dosc drogie pieluszki ale jesli kupujac je pomagamy innym to warto kupic chocby paczke. Jesli dziecko uzywa pieluszek to z pewnoscia je wykorzystamy a moze w ten sposob przyczynimy sie do uratowania zycia innemu dziecku.

domi
Iwisia
2010-04-27

Ja popieram takie akcje i pomysły. Oby więcej tego było!!

Iwisia
ela
2010-06-28

Witam wszystkich.
To bardzo dobry pomysl i tez w pelni popieram.
Pozdrawiam. Ela.

~ela

Najpopularniejsze artykuły

Urlop ojcowski
Staraniowy

Przydatne placówki

Felietony
IH
Nasi Partnerzy: Międzynarodowa Fundacja na Rzecz Rozwoju Nauki i Promocji Zdrowia Przejdź na stronę IQON
Podmiot odpowiedzialny: International Science and Health Foundation, ul. Kunickiego 10, 30-134 Kraków, tel.: (12) 633 80 57, fax.: (12) 633 80 55