Encyklopedia

Ćwiczenia Kegla

Ćwiczenia Kegla — to ćwiczenia zaprojektowane w latach 40. XX wieku przez amerykańskiego lekarza ginekologa, Arnolda Kegla. Wzmacniają one napięcie mięśni krocza otaczających ujście cewki moczowej, pochwy i odbytu. Ćwiczenia Kegla polegają na zaciskaniu mięśni pochwy i odbytu na ok. 8–10 sekund i powtarzaniu tej czynności w krótkich odstępach czasu, przez co najmniej 20 minut.

Ćwiczenia Kegla są doskonałym przygotowaniem do porodu. Dzięki nim można zapobiec przykrym dolegliwościom oraz poważnym problemom podczas ciąży i po urodzeniu dziecka.

Wzmocnione i bardziej elastyczne mięśnie nie tylko ułatwiają poród, ale zapobiegają opuszczaniu się narządów i wysiłkowemu nietrzymaniu moczu, zwiększają również satysfakcję seksualną obojga partnerów.

Ćwiczenia Kegla polecane są również mężczyznom w leczeniu kłopotów z pęcherzem moczowym. Dodatkowo – ułatwiają kontrolowanie wytrysku.

Ćwiczenia Kegla uelastyczniają mięsień łonowo-guziczny, a tym samym wpływają na: lepszy seks, łatwiejszy poród, szybszy powrót do formy po narodzinach dziecka. Są także dużą szansą na to, aby w przyszłości nie pojawiły się problemy zdrowotne związane z nietrzymaniem moczu, wypadaniem macicy czy pęcherza.

Przydatne placówki

Urlop ojcowski
Staraniowy
Newsletter

Zapisując sie do naszego newslettera, otrzymasz zawsze sprawdzone informacje. Zostaw swój e-mail i bądż na bieżąco!

Nasi Partnerzy: Międzynarodowa Fundacja na Rzecz Rozwoju Nauki i Promocji Zdrowia Przejdź na stronę IQON
Podmiot odpowiedzialny: International Science and Health Foundation, ul. Kunickiego 10, 30-134 Kraków, tel.: (12) 633 80 57, fax.: (12) 633 80 55